Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Révész Tomi Húsvéti harca a Rabócsi Ringen

2011.05.02

Révész Tomi Húsvéti harca a Rabócsi Ringen.

 

Hajóka: Mondanál az ünnepi készülődésről pár gondolatot:

Tomi: Szombaton kimentünk Máriapócsra, sátrat állítottunk és megcsináltuk a színházat! A kocsit egyszer indítottam be, amikor leálltam a kamionról. Semminemű hibát nem észleltem rajta. Estére visszazártuk a kamionba és vártuk nagy izgalommal a vasárnapot!

 

Hajóka: Vasárnap gépátvétel, ismerkedés a sporttárssakkal, a helyszínnel. Milyen élményekkel lettél gazdagabb?

Tomi: Nagyon jó volt a gépátvételi helyen és a nevezésnél ott lenni, hisz hat év kimaradt. Volt egy nagyon nagy élményem, az a Toyota Corolla, amivel kezdtem anno a versenyzést, most Kásai Gábor irányításában rótta a köröket. Még mindig az a Carlos Sainz-os váltó gomb volt benne, amit én vásároltam Kölnben 1999-ben. Ez leírhatatlan érzés volt. A gépátvételen tizenhat kilógrammal volt könnyebb a kocsi, de egy huszonhárom kilós súlyt gyorsan beszereztünk.

 

Hajóka: Voltak technikai gondjaitok?

Tomi: Amikor bementem a szabadedzésre akkor az öröm és a hév tudatában nem éreztem semmit. Az időmérő után, az időket még nem is láttam, de szóltam a szervizben a fiúknak, hogy 6000-es fordulat felé nem igazán pörög a motor. Menet közben kiderült, hogy 1,8 bárnál nem tölt többet a turbó.  Ez olyan 100 lóerő hiányt eredményezett, de inkább a nyomatékszegénységet véltem felfedezni. „Vérszegény” lett a kocsi, egy erősebb utcai kocsi hatását éreztem benne. Sokat szenvedtem vele bent a pályán, mert ahova kellet volna az erő ott nem volt. Nem nyúlott kigyorsításkor, ezért nem éreztem magam igazán jól a kocsiban.

 

Hajóka: Rájöttetek, hogy hol a hiba a gépezetben?

Tomi: Alkatrészt nem cseréltünk, viszont Gédra Jani jött segíteni, amit nagyon szépen köszönök neki. Visszajött a turbónyomásom, viszont az előfutamnál, amikor Harsányi mellől rajtoltam, lelökte az intercoolernél a csövet, így visszaesett a turbónyomásom 1,3 bárra. Esélyem sem volt arra, hogy bármi nemű produkciót hajthassak végre! Hétfő reggelre a fiúk elhárították a hibát. Sajna Spiciék is technikai gonddal küzdöttek, neki a váltóban a harmadik fogaskerék fogazott le. Így ha neki nincs gondja, akkor simán elver engem.

 

Hajóka: Milyen érzés volt újra a rajtrácson állni, hogyan fogadtak sporttársaid és persze a nézők?

Tomi: A rajtrácson az élmény óriási volt, a kocsitól többet vártam ugyan, de még ezt sem tudtam kihasználni, hisz fel kell nőnöm a feladathoz. Úgy gondolom, a kocsi többet tud ennél és én is többet szeretnék kihozni belőle.

A versenyzőtársakkal eddig is jó barátságot ápoltam, ha versenyeztem, ha nem.  A nézők nagyon szép molinókat csináltattak nekem, mindenki csak biztatott kint a ringen. Jó érzés volt kint lenni közöttük!

 

Hajóka: Hogy értékeled a Húsvéti Rallycross versenyt, új helyen volt a depótok, hogy fogadtak a szervezők?

Tomi: Voltam kint vasárnap a nyílt edzésen, minimum vizsgán, akkor kiválasztottunk egy helyet. Másnap kiderült, hogy ott nem férünk el a kamionnal. Tibi felajánlotta, hogy nézzünk szét és így esett a választás jelenlegi helyünkre. Szeretnénk, ha a szervizparkunk 10-15 évig itt lenne.

 

Hajóka: A vasárnapi és hétfői napon nagyon gondterheltnek tűntél.

Tomi: Nagyon sok technikai problémánk volt. Még ha a kocsi tökéletesen működött volna, akkor sem tudtam volna megverni Harsányi Zolit, de Spicivel nagy harc lett volna!  Ha a döntőben az intercoolerem nem melegszik fel, illetve a gázpedálom nem akad fel és nem kell a hat körös verseny alatt újraindítanom a versenyautót, akkor ugyan Spici utolér, de szerintem van bennem annyi tapasztalat, hogy megelőzni nem tud, mert zártam volna az íveket.

 

Hajóka: Volt-e időd a két nap a nézőknek is autózni?

Tomi: Szerettem volna! Főleg amikor a döntőben már veszteni valóm nem volt. Próbáltam vagy kétszer, de annyira „vérszegény” lett a Skoda, hogy bármit próbáltam is csinálni nem igazán tudtam megindítani keresztbe. A végén a leintés után azért megforgattam a kocsit. Sajnos most csak ennyivel tudtam szolgálni.

 

Hajóka: Milyen típusú gumikkal mentél és azokkal hogyan tudtad a Skodát úton tartani a Rabócsi Ringen?

Tomi: A kocsi elég későn lett Magyarországra szállítva, csak egy hetünk volt a nyirádi tesztig. Sajnos a felnijeim nem jöttek meg a versenyig, így hat darabbal gazdálkodhattam. A tesztet, az időmérőt és a selejtezőt egy lekopott EB mintájú 9 colos gumival tudtam teljesíteni. Vasárnap éjszaka át lett gumizva, hat darab a múltból előkukázott 8 colos esőre gyártott vágatlan gumival. A lekopott 9 colos gumi viszont sokkal viszont jobban fogott, mint a 8-as.

 

Hajóka: Legközelebb hol indulsz, a miskolci prológot bevállalod-e így, hogy rakoncátlankodik az autó?

Tomi: A kocsi darabokban van. Így sajnos nem tudok a Miskolc rally prológján rajthoz állni! Legközelebb május 14-15-én, Nyirádon találkozhatnak velem a nézők és szurkolók, ahol megpróbálok ennél jobban szerepelni. Hisz van már bennem versenykilométer, még ha nem is sok.

Köszönet a Támogatóknak: Révész Trans, Lerton Trans, RETRO RÁDIÓ, Aventinus Hotel, Bulváros.hu, Dubaiprogramok.hu, Nyírlog Kft, Nyirád Motorsport Centrum.

 

Bővebb infót rólam és a Fábiáról: http://www.revesztomi.com http://www.facebook.com/revesztomicom találhatnak!

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.