Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Drift Màriapòcson, Zentai Sanyi a király!

2012.07.18


dsc_0024.jpgdsc_0179.jpgdsc_0026.jpg

 

 

 

 

Zentai Sanyi a király!

 

A hétvégén megrendezett King of Hungary futamán Zentai Sándor brillírozott a legjobban, így a Hell Energy Országos Drift Bajnokság 4. futamán szerzett győzelmével csatlakozott az összetett pontállás élmezőnyéhez. Második lett az 550 lóerős NanoEnergizer Mustangot terelő Énekes Árpád, míg a „bronz” serleget a Hell Racing Team versenyzője György Szilveszter szerezte meg,aki ezzel átvette a vezetést a drifting.hu idei drift bajnokságban.

 

 

 

Leáldozóban kezd lenni a sima V8 és M3-as motorok sorsa, az egyszerűbb blokkokról pedig már szót sem érdemes fecsérelni. Mint az a hétvégén megrendezett bajnoki futamon kiderült a máriapócsi nagykanyar fordítva is kívánja a 400 lóerő feletti szörnyetegeket. Nem véletlen, hogy a hazai drift mezőnyben egyre többen kompresszor, nagyobb csiganitró rendszer, vagy épp az etanol jótékony hatását próbálják kihasználni, hogy az egyébként is felidegesített motorokat még nagyobb teljesítményre sarkalják.

 

A bajnoki címvédő Tóth „Alapos” Géza a futamra újfent két autóval érkezett, mivel a Toyota Soareren korábban váltó, majd kuplung problémát diagnosztizáltak, ráadásként az edzésen még a falnak is odacsapta bal sejhaját. A rögtönzött lakatolás és gyorssegély szerencsére meghozta eredményét és most már tudjuk, hogy komoly élményekről maradtunk volna le, ha a lila rizsrakétát nem látjuk a pályán. Nem igen lehet szavakkal leírni, hogy mit produkál ez az autó amikor beköszön a turbó nyomás java. Géza jól kezdett de a legjobb 16-ban kiverte Zahuczki Zsoltot, a folytatásban azonban Énekes Árpáddal vívott csatájában apróbb hibákat vétett, ami miatt búcsúzott a további küzdelmektől. A trónkövetelő Lakatos Zoltán „LakyBoy” a hétvégénFortuna kegyeit nem igazán nyerte meg. Egy rosszul választott váltócsere és az edzések során rakoncátlankodó kompresszor borzasztóan meggyengítette Zoli autóját. Az első három fokozatban szinte kezelhetetlenül ideges volt az autó, negyedikben viszont teljesen elfogyott. Ezt tetőzte, hogy a kvalifikációk előtt Gézához hasonlóan Ő is meglátogatta a falat, ami a futóműben okozott nehezen orvosolható károkat. Bár az autóját összeszögelték időben, de valljuk be esélye sem volt, hogy a legjobbak között páros csatában bizonyítson tovább.

 

 


 

A kvalifikációt Zentai Sándor nyerte meg az egyedi építésű hátsókerék meghajtásos Ford Focussal. A máriapócsi nézők nagy kedvence most is kiszolgálta rajongóit, látványos éles körökkel bizonyította elsőségét. Őt követte Porkoláb Péter, aki igen komoly és hangos szurkolósereggel érkezett szintúgy. A harmadik helyen pedig Tóth Géza kvalifikált nem sokkal lemaradva Pétertől, amit a legjobb 16 egyenes kieséses páros küzdelmei követtek. Az ide évben első alkalommal debütáló drift parking betétprogramot is lezongorázták a szervezők, ahol egy 90 fokos precíz és pontos parkolást kellett bemutatnia az induló pilótáknak, mindezt versenytempóból kivitelezve. A legjobb rutinozó Tóth Géza lett, második Varga Tamás „Puci”, míg a harmadik helyre Porkoláb Péter dobta be az E30-as terepmintás V8-as vasát. A profi pilóták páros csatái előtt a street mezőny futamaira is sort kerítettek, akik szintén fordítva mentek a RabócsiRingen, csak a nagykanyar helyett a belső lassító kanyarkombót is le kellett fűzniük. Ezt Nagy László kivitelezte a legjobban a bődületesen jó erőben lévő és jól muzsikáló Nissan Skyline-al. A dobogó második fokára Hegedűs Tibor állhatott, míg harmadikként végzett Sándor Ádám.

 

http://www.carsandgirls.hu/download/gallery/kingofhungary/CarsAndGirls_kingofhungary_339.jpg

 


 

profi mezőny Top16-os csatáinak egyik nagy vesztesen Zalabai Zsolt volt, aki sajnos technikai hiba miatt feladta a verseny a Hell Racing Team tagja, György Szilveszter ellenében. Zsolt így értékes bajnoki pontoktól esett el, és az összetett pontvadászatban visszaesett a negyedik helyre. Szilveszter azonban a következő csatában bebizonyította, hogy éles helyzetekben isképes továbbjutni, ráadásul Varga Tamás „Puci”-n lépett keresztül. Puci kissé elspórolta, vagy talán eltaktikázta a csatát, mivel még a legjobb 16-ban lényegesen brutálisabb köröket ment az SR20 Drift Team versenyzője Szilágyi Kálmán ellen.

 

A legjobb 8-ban Zentai Sándor is tovább menetelt Szili Krisztiánnal vívott küzdelmében, aki vesztes csatát követően egy a technikai ellenőrök által feltárt jogos technikai hiba miatt újra mehetett Ládi Attila ellen, mivel Attilának elfelejtették bekötni a féklámpáit, így hiába nyert első alkalommal a legjobb 16 között, az ismétlésben mindkét körének bekezdésében alulmaradt.Zentai Sanyi, így papíron könnyebb ellenfelet kapott, hiszen Szili Krisztián E30-M5-öse erőben alul marad Ládi Attila V10-esétől. Szili Krisztián az erőhiányt bár tökéletesen megoldotta, hiszen egy másodpercig nem vette el, azonban még ez is kevés volt Zentai Sanyi ellen. A turbó, az turbó írhatnánk, és az mindenképpen tény, hogy ezen a pályán kevesebb eséllyel indultak a „sima” szívó M-es vagy V8 motorokkal megáldott versenyautók.

 

http://www.carsandgirls.hu/download/gallery/kingofhungary/CarsAndGirls_kingofhungary_206.jpg

 


 

 

A másik ágon Porkoláb Peti először a helyi vagányt Grózinger Zsoltot, majd a batár Mercivel versenyző Szabó Szilárdot búcsúztatta. Utóbbi csata kifejezetten szőr felállító volt és szerencsére meg is ismételték, hiszen elsőre nem tudtak dönteni a bírók. És ha már itt tartunk! Mindenképpen meg kell említeni, hogy a pontozóbírók tökéletes munkát végeztek. Precízen minden kérdéses esetet kielemeztek és mindig tökéletes és igazságos végeredményt hirdettek. Ugyan a gyorsaságon lehetne csiszolni, ahhoz viszont megfelelő technikai háttére, vagy akár a nézők számára is látható led falakra. Ezt a műsorvezetők meg is szavaztatták gyorsan, hiszen így a kérdéses esetekben mindenki látná azt, amit a bírók is észrevesznek a visszajátszások során. Persze ha az élet ilyen egyszerű lenne, akkor bizonyára szponzorokra sem lenne ehhez szükség. De mint tudjuk az élet konok, így megfelelő technikai támogató hiányában, erre egyelőre várnunk kell. Ne legyünk azonban telhetetlenek, hiszen szerencsére az idei drift rendezvényeken a Hell Energy támogatottsága mellett a NanoEnergizer is belépett a kiemelt támogatók körébe. A nanos csapatnak ezen a hétvégén bőven volt mit ünnepelniük, hiszen első számú versenyzőjük Énekes Árpád egészen az elődöntőkig menetelt.

 

http://www.carsandgirls.hu/download/gallery/kingofhungary/CarsAndGirls_kingofhungary_676.jpg

 


 

A legjobb négy párosítása ezzel kialakult. Zentai Sándor-György Szilveszter, míg Porkoláb Péter-Énekes Árpád küzdelemi voltak még hátra. Az elődöntő első párharca a nap egyik fénypontja volt,hiszen mindkét pilóta a maximumot hozta ki magából és hiba nélkül teljesítették a köröket. Ebben a csatában a technika győzött, a turbós Focusnak nagyon feküdt a pálya, de soha ne felejtsük el, hogy ehhez kell egy olyan versenyző is, mint Zentai Sanyi, aki mint tudjuk, nem ül háttal a kormánynak. Porkoláb Péter viszont hibázott Énekes Árpi ellen és ezt a lelkes szurkolótábora is logó fejjel nyugtázta. A bronz csata sem sikerült jobban Petinek, mivel ott bár hajszállal, de alul maradt Szilveszter ellenében. A döntő összecsapás kevesebb izgalmat hozott sajnos. Árpi talán nem hitte el, hogy akár győzhet is ezen a futamon, spórolósan Sanyi ellen pedig nem sok esélye volt. Zentai ugyanis kinyomta a padlólemezt rendszerint és félelmetes volt minden egyes köre, bárki ellen is ment a nap folyamán.

 

Reméljük Sanyi a bomba formáját a soron következő nemzetközi futamon is elhozza magával, de rajta kívül minden magyar pilótának fel kell kötnie a gatyáját. Komoly vasak érkeznek ugyanis kis hazánkba augusztus 24-25-én a Drift Allstars, valamint az EEDC nemzetközi futamokon!

 

Hell Energy Országos Drift Bajnokság 4. futam végeredmények:

Pro
1. Zentai Sándor 
2. Énekes Árpád 
3. György Szilveszter 
4. Prokoláb Péter

Street
1. Nagy László 
2. Hegedűs Tibor 
3. Sándor Ádám

Drift Parking Round 1.
1. Tóth Géza 
2. Varga Tamás 
3. Porkoláb Péter

 

A bajnokság élmezőnye:

1. György Szilveszter – 105pont

2. Lakatos Zoltán – 89 pont

3. Porkoláb Péter – 86 pont

4. Zalabai Zsolt – 82 pont

5. Szabó Szilárd – 81 pont

6. Zentai Sándor – 80 pont

7. Ládi Attila – 75 pont

8. Szilágyi Kálmán – 67 pont

9. Énekes Árpád – 63 pont

10. Tóth Géza – 62 pont

 

 

 Forrás: http.//www.drifting.hu

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.